BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 19, 2009

jalan-jalan cari jodoh (kalo jumpa)...

pada tarikh 18hb 11 2009 yang lepas aku, mino, nisa ngan pogy telah pergi ke kota kerana ingin malarikan diri kami dgn kesibukan kampung..hheeh..
kota yg bertuah tu xjauh pn, kt melaka jerk..tpppp.....sgt seronok sbb dlm 2 ari bkn sahaja melakukan 4 aktiviti malah pergi ke 2 negeri di Malaysia...bagaimana itu boleh menggembirakan hati kami? haaaaa...kita tgk di bawah...layaannnnn...




1) zoo melaka (10.30 pg-1.00ptg)

pertama bertolak terus pergi zoo... excited tu...
almaklumla da 18 thn x pergi zoo..besar jgk zoo melaka tu..jalan kaki jer 3 jam..tgk persembahan marina lg..(marina tu org utan)..
byk giler bdk sekolah...dr tadika smpai tingkatan 4..sume ade..ari melawat zoo melaka agaknye..
nasib baik bdk2 tadika tu xrun2 naked kt sana...hyper btol...aku yg tgk dorg ni pn, berpeluh, tu blom lg join tu..
kalo nk diceritakan secara terperinci, sampai besok la jawabnye xabis, so sesape yg blom pg tu, pg la..xrugi pn..

ni ade siket cenderamata utk anda..








2) A' Famosa water world (3ptg-6ptg)

pas pg zoo, kitorg pg mandi manda..hehehe
excited mino nk blaja berenang..hahaha..sampai lenguh tgn ni ha..
mandi kat a' famosa tu kene bayar rm 35 sekepala...best jgk..last aku pg masa time darjah-darjah lg..da lama sgt..
kat cni pn byk bdk2 skola tp cina lg ramai la..
aku ngn mino jerk mandi, nisa ngn pogy xmandi sbb nt air tu jd laut merah..huahuahuahua..
kitorg naik gelongsor tu 2 kali jer sbb mino takut..hahha(mati aku kalo dier taw)..
tp mandi setakat 2 jam lebih tu, mcm xpuas la..len kali nk ajak adik aku la, dier terjal sket, senang la aku nk terjal sama ngn dier jgk..br puas beb..

gambar utk tu ade kt facebook aku..malas la nk upload kt cni..tgk facebook taw korg2..




3) tgk wayang (10.30 mlm-12.30mlm)

ni la dier yg ditunggu2, igt nk tgk midnite tp disebabkan aku xcukup tdo mlm sebelumnye tu, jd aku xlarat..hehe.
pikir punye pikir xtawu la plak nk tgk citer ape, kitorg kene pilih antara astro boy, jennifer's body ngn phobia..last2 phobia jgk yg menjadi perhatian..
citer phobia tu, citer hantu thailand.
memula citer mcm serius, seram gak la sket, dlm citer tu ade 5 citer yg berlainan. tp da lame2, nk dekat akhir tu, kelakar mcm nk mati..lawak giler..mmg ilang la tension...best btol la..smpai skrg kitorg ungkit citer tu.. xbley blah btol..
aku suggest korg pg la tgk..xrugi aku rasa..
masa kt sana jmpa plak ngn jaja, bagak, soru, boni, bawai, sabi, senat, kak fatiha, iena, ila and the geng...so seperti biasa la, bertegur2 la kitorg konon2 ramah..eceh2!..hehhe

xde gambar utk itu..



4) melawat muzium (10-12tgh)

ni ari kedua, kitorg pg2 lg da check out dr umah tumpangan auntie suke merepek tu. huh! ntah pape la dier..seram kot aku..
masa ni nisa nk pg, kitorg ikut jer driber...memula pg naik kapal besar kt melaka
tu..excited tu, pirst time tu naik..best2.. suke..aku suke bende2 mcm tu.. tmpt2 ilmu..heeeee...
pas naik ngn bergambar kt tmpt tu, kitorg g kt muzium sebelah kapal tu, best jgk, msuk2 je decoration dlm tu mcm kt dlm filem star wars..huiiyyooooo!! (gelabah giler aku)..da puas bergambar, nk balik la konon, tetibe pas je melintas jalan, ade abang(pakcik) pgl kitorg, kt depan muzium tentera tu...
die pgl2 kitorg pastu tnye2 nk pg mana, pastu dier ajak la masuk..kitorg pn masuk la..
best jgk tmpt tu...mcm2 ada...hehehe
sume benda2 tentera ade..takjub la jgk sbb xpenah nmpk benda2 tu sume..

nih kt bwh ade gmbr sket..









pastu, dlm kul 1.00tgh kitorg pn balik la..
rasanye inilah peristiwa yg xdapat dilupakn sepanjang bersama kwn2 aku..tp sayang la sbb nik xde...kalo nik ade kan best..huhuhuhu

kalo ade rezeki, bley pg lg..
sume org kate pg melaka xde klas la, bosan la ape la...aku pedulik hape..yg penting mmg best giler..kitorg mmg live life to the max!!!

0 comments: